6 Nisan 2019 Cumartesi

Hayatınıza 10 Dk Değişiklik İle Yön Verin

         Başarılı olmak istiyor musun? Hem de bu başarı sadece iş, kariyer, para konusunda değil de her türlü yapmak istediğin, başarmak istediğin bir konuda olsun. Bunu başarmak üzeresin. Çünkü bu yazıyı okuduktan sonra değişmeye başlayan hayatın konusunda bana teşekkür edişini şimdiden duyar gibiyim. Sanırım paralel evrenden duyuyorum :) Hayde başlayalım.
    

         Birçoğumuz ertelemekten başarması çok kolay şeyleri bile başaramaz oldu. Mesela, kitap okumak isteyipte okuyamayanlar, yeni bir dil öğrenmek isteyipte öğrenemeyenler, bir enstrüman çalmak isteyipte çalamayanlar vb. Bir enstrüman virtüözünün günde 16 saat çalışarak bu hale geldiğini duymuştum. Pekiiiiii, bizim bu kadar çalışacak vaktimiz ya da azmimiz var mı? Cevabı duymadan hemen söylüyorum. Gerekte yok 16 saate. Hepimiz bir işle ya da üniversite/okul ile uğraşıyoruz ki yapacak çok işimiz var. Hatta bazılarımız çocuk bakmak zorunda. Eeeee o zaman nasıl 16 saat ayırsın. Peşinen söylüyorum. Günde sadece 10 dakika ayırabilir misiniz peki? Yani sabah kalktıktan sonra, gün içerisinde, akşam yatmadan sadeceeee 10 dakika. Neden 10 dakika hem de biliyor musunuz. Bu yazıyı okuduktan hemen sonra, sürekli yaptığınız herhangi bir işe/uğraşa girin ve sadece 10 dk sonrasına alarm kurun. Ne kadar çabuk geçtiğini fark edeceksiniz.


           O halde özetleyerek tekrar anlatayım. Herkesin yapmak isteyeceği veya yapmasının gelişimine katkı sağlayacağı kitap okumak ile başlayalım. Sabah erkek kalkıp yola çıktınız ve kendi aracınız ile yola çıkıp işe gidiyorsunuz. İşe gelir gelmez yoğun bir mesai başlıyor ve yemek dahil 10 dakika zaman bulamıyorsunuz taa ki eve gidene kadar, ama bitmedi. Evde kapıdan girer girmez çocuğunuz kapıda boynunuza atladı ve saat 9:30 a kadar yani uyku saatine kadar onunla uğraştınız ve sonunda yattı ama siz de bittiniz. Çok tanıdık mı geldi birçoğunuza. Gelir, gelmesi de normal. Pekiiiiii, daha az yoğunum ben abi ya da naptin hacı bu kadar yoğun da çalışılır ya da geçer mi gün diyenler de vardır. Ölürüz biz bu tempoda vs. O zaman işiniz daha da kolay çünkü az önceki örnekte bile 10 dakika zaman ayırıp bir yerden başlarsanız ve oturup 10 dakika kitap okuyabilirsiniz kiiiii bu istediğiniz her neyse onunla yer değişebilir mesela ahşap boyama öğrenme, karakalem resim. İlk gün hatta ilk 3 gün zor gelecektir. Çünkü alışık olmayan beyniniz bir anda yüklenmeye başlayacak ve siz de zorlanacaksınız. İlk gün her şeyin çözümüdür. Unutmayın, her şey ilk adımı atana kadar zordur. Peki bunu nasıl takip etmeliyim. İşte burada da dilerseniz takvim yaprağına gün gün işleyin, dilerseniz günlük alarm kurun ve bu alarm size zorunluluk atfetsin, dilerseniz ve yapabiliyorsanız kişisel disiplin kurup bu devamlılığın sürmesini sağlayın. Hatırlıyorum da ilk zor bir konuda çalışmaya başladığımın 3. dakikasında sıkılmıştım. Yılmadan  10 dakikayı doldurunca ve bunu birkaç gün boyunca devam ettirince de bir müddet sonra  dakika dolmuş fakat ben hala zor işe devam ediyorum ve aslında bir tarafım da alıştığı için zor gelmemeye başlamış bile. O halde bu yazı ile başlamış ve bugünden itibaren 10 dakikalık kendimize ait bir alan yaratıyoruz. 


Diğer Yazıları Kaçırma!

         "Cambly Nedir" yazısına buradan
         "IELTS Sınavında IDP mi British Council Mı" yazısına buradan
         "IELTS 3 Ayda Nasıl Geçilir" yazısına buradan ulaşabilirsiniz
         "TOEFL mu IELTS mi?" TOEFL Nasıl Bir Sınav? yazısına buradan
         "Kayak Nasıl Yapılır" yazısına buradan
          "Kamp Yeri Seçerken Nelere Dikkat Edilmeli" yazısına buradan
          "Denizli Nikfer Kayak Merkezi" yazısına buradan
          "Kampa Giderken Alınması Gerekenler" yazısına buradan 
         "Uludağ Kayak Merkezi Deneyimlerim" yazısına buradan 
         "Çadır Seçerken Şunlara Dikkat Edin? yazısına buradan
         "Ürdün Akabeyi Aratmayan Dalış Merkezi  yazısına buradan



           İkinci yabancı dil seçimim ispanyolca olmuştu. Dizilerden ve salsadan biraz aşina olduğum dili öğrenmek için bir program üzerinden ingilizce-ispanyolca olarak öğretilen dile her gün 10 dakika ayırdıktan sonra "if" kalıplarına kadar gelip günlük ispanyolcayı artık diğer dinletilerde anlamaya başlamıştım. Yine bir ara da youtube videolarım için adobe premier pro' yu öğrenmeliydim ama bu kadar işin içinde zor olabilirdi. Sadece 10' ar dakikalık videoları her gün izledim ve artık kendi videolarımı kendim işleyebiliyorum ki videolarımı izlemeyenler için başlangıç efektlerinin nasıl olduğunu , günde 10 dakika izleyerek neler yapılabilir göstermek için şuraya bir video bırakıyorum.


        Bir dizi yazı devamı gelecek. Başarılara ulaşmak çok uzak değil. Sadece 10 dakikanızı ayırın yeter.
        Yaz dönemi de geliyor. Doğa ve kamp yazıları da devam edecek ama bu tarz yazıların herkese faydalı olacağını umarak şimdilik hoşçakalın diyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder